Apple M1: a METEOR, ami kipusztítja a PROCESSZORDINOSZAURUSZOKAT!

A gép innen: istyle.hu/macbook-air-modellek/?new
Pólóvásár: videosbolt.hu/magyarosi_csaba
Facebook: on. 1hc3BIa
Insta: magyarosicsaba
Zenék Spotify: spoti.fi/2Dgxd6a
Zenék Apple Music: itunes.apple.com/hu/playlist/magyarósi-csaba-s02/pl.u-6mo4lL8sK9gKmR?l=hu

A technika:

Olympus Kamera: bit.ly/2o7Nm5K
Objektív#1: bit.ly/2Dzds6I
Objektív#2: bit.ly/2De78W6
Objektív#3: bit.ly/2HTAZkC
Sony Kamera: bit.ly/2oYotGO
Drón:www.icentre.hu/termek/dji-mavic-pro-fly-more-combo
Osmo Pocket: www.djiars.hu/termek/dji-osmo-pocket
Állvány #1: www.manfrotto.hu/190-alu-tripod-kit-horiz-oszloppal-3-szekcio-3d-fej
Állvány #2: www.manfrotto.hu/catalogsearch/result/?q=ms0490a
Állványfej: www.manfrotto.hu/xpro-fluid-fej-fluiditas-valasztoval
Világítás: www.manfrotto.hu/lykos-bicolor-led-1500lux-1m-en-cri-93-5600k-3000k
Mikrofon#1: www.rodemikrofon.hu/rode_videomic_pro_plus_professzionalis_videomikrofon.php
Mikrofon#2: bit.ly/2oGB1Dh
Mikrofon#3: www.rode.com/microphones/smartlav

Ha csomagot szeretnél küldeni
Cím: Bp.,137-es posta, Szent István Krt.10. 1137.
Név: Magyarósi-Bánki Dóra
A Csomagra rá kell írni:POSTÁN MARADÓ!
értesítendő a küldeményről: yaskatir@gmail.com

Comentarii 

  1. Dave Last

    Dave Last

    Acum 19 ore

    Melyiket érdemesebb megvenni? M1 Macbook Air-t vagy M1 Pro-t.

  2. Sairamark

    Sairamark

    Acum 3 Zile

    erős architektúrának tűnik,, még a pólódra is oda tudta írni, hogy tasmakkal :-)) yaskatirt :-)

  3. Tóthmátyás Bálint

    Tóthmátyás Bálint

    Acum 3 Zile

    Kíváncsi vagyok, mit tudna ez a koncepció, ha nem csak 4 teljesítmény orientált mag lenne benne hanem mind a 8 az lenne (esetleg lenne egy bika 16 magos). Úgy ringbe tudna szállni a 7 nm-es ryzen-ekkel. Arra is kíváncsi vagyok, hogy 1-2 év múlva amikor itt az 5 nm-es ryzen (mint ahogy tervezik, hogy itt legyen), hogy fog kinézni a piac. Minden esetre az intel megérdemelte, hogy 1-2 év alatt az amd és az apple is lehagyta. Intel bukhatja a mac book air miatt a középkategóriás laptop piacot (itthon a macbook air premium de ez nem mindenhol igaz) és a ryzen miatt a desktop piacot is. Én meg lecsapok az használt 10gen intelekre bagóért és nagyon boldog leszek :D

  4. Kokenyrich

    Kokenyrich

    Acum 5 Zile

    Én ezt el se hiszem 🤣 komolyan. Ebbe a 16osba is rakhattak volna ilyen cuccot.... Istenem... milyen gépem lenne most :o

  5. istvank71

    istvank71

    Acum 5 Zile

    Az első 129 másodpercig bírtam nézni.

  6. Péter Fliszár

    Péter Fliszár

    Acum 8 Zile

    A régit már 40 éve fejlesztik, az összes hibával együtt... Próbáltak már új alapokra helyezni, amihez újraírt szoftverek kellettek volna, mert senki nem fizette ki - csődbe is ment. Ha ezt most saját tőkéből meg tudja lépni az apple - és pénzük az van - akkor sokat hozhatnak a "régieken". Azért persze nem kell hasraesni a teljesítménytől egyenlőre, eddig is jóval nagyobbnak adták el az iszonyat drága cuccokat, most beérik saját magukat picit :)

  7. Gabor Galambos

    Gabor Galambos

    Acum 8 Zile

    Na most valóban érdemes lesz beruházni...

  8. Tamás Szekeres

    Tamás Szekeres

    Acum 8 Zile

    1 hét alatt jön is már a security hole jól sikerült! Igazi enterprise 😂 cntechpost.com/2020/11/18/security-vulnerabilities-in-apple-m1-chip-devices-iphone-12-pro/

  9. erdosichannel

    erdosichannel

    Acum 9 Zile

    nagyon jó bemutatót csinàltál, közelebb hoztál a vásárláshoz. köszi!

  10. Bence Gal

    Bence Gal

    Acum 11 Zile

    Milyen tipusú az a külső merevlemez?

  11. Tamás Kisely

    Tamás Kisely

    Acum 11 Zile

    Várom, hogy mikor kezdenek el érkezni rá a 3rd party fejlesztő appok, a különböző fordítók, és minden más, ami dev munkához kell, mivel jelenleg nemhogy gyorsabban nem megy rajta, hanem ugyanúgy állunk, mint azzal a kis külső tárolóval.

  12. Kornél

    Kornél

    Acum 11 Zile

    Az M1-el verte a mezőnyt az Apple, ez nem kérdés. De nemsoká (kb. 1-2 éven belül) valószínűleg terjedni kezd a Windows-os gépek RISC processzoros változata és akkor már sokkal kiegyenlítettebb lesz a verseny. Az Apple világa csodaszép, de nagyon drága az oda való bejutás és aztán a bennmaradás. Számomra villamosmérnökként mindenre elég egy gagyi 7-ik generációs i5-ös gép integrált Intel videókártyával, az Apple-ös gépek árának harmadáért. Olyan ez mint a zsiráf... Szép-szép, de otthonra nem kéne, azaz, nem ennyiért!

  13. Zoltan Toth

    Zoltan Toth

    Acum 11 Zile

    Kiváncsi lettem volna még az új Minire is... Irodai gépnek szerintem évek óta verhetetlen ár-érték arányban, és ha ott is ekkorát villant az M1 akkor szaladok is venni...

  14. Sipka Csaba

    Sipka Csaba

    Acum 12 Zile

    Azért picit lehet, hogy az is számít, hogy a 16-os Pro gondolom nem egy hetes gép, és annak már azért lett nyúzva az akkuja. Illetve ettől az égésztől határtalanul lelkesednék, ha nem gyűlölném oly mértékben az Apple-t, mint amennyire, illetve mindazt, amit képvisel (főleg üzletpolitika téren). DE! Tény, hogy cirka az első okostelefont ők hozták ki, és olyat mutattak a piacnak, amitől leszakadt az álluk, ergo ösztönözte az egyéb tech cégeket is, hogy kapják össze magukat. Intel bácsi kb. 6 éve ül és lógatja a popót, 2-5%-ot rakott évente a procikra, meg adott nekik egy új nevet. Na most már egy ideje az orruk alá durrantott az AMD, és csak kapkodják a fejüket, hogy mi legyen, illetve most akkor ennek a kettőnek még egy nagy kupacot a fejére rakott az Apple, és ezzel mindenki csak jól járhat. Aki Apple fan, az most iszonyat powert tud venni, barátibb áron (ha az 500ezres notit lehet ennek nevezni), az PC fanok meg végre kapnak olyan gyártókat, akik igyekezni fognak felvenni ismét a kesztyűt, és nem csak ülni és számolni a pénzt a nulla teljesítményért. Én mondjuk ha ingyen adnák, akkor sem akarnék Apple-t, tényleg őszintén utálom őket, ős Intel / Nvidia páros támogató vagyok, de ez tény, hogy nagyon kellett ez a pofon ezeknek az elkényelmesedett majmoknak is, se Intel sem Nvidia fejlesztő nem lennék most szívesen, de maguknak főzték, nem kellett volna 5-10 évig várni a sült halat. Apple + AMD dübörögjön, hogy a nyomi elkényelmesedett Intel/Nvidia páros felébredjen, és végre az is tudjon jó áron brutál teljesítményt venni, aki bármilyen okból, de őket kívánja megvásárolni.

  15. Márton Veres

    Márton Veres

    Acum 12 Zile

    Lehet buta a felvetés, de így nem az fog következni, hogy 3-4 évente az apple kinyírja a laptopokat úgy mint az iphoneokkal teszi?

    • Levente Krisztián Büte

      Levente Krisztián Büte

      Acum 11 Zile

      Az M1-eseket biztosan, akár csak a Series 0-t a Watch esetében, a többit meglátjuk.

  16. Tibor Gera

    Tibor Gera

    Acum 12 Zile

    Nekem annyira nem egyértelmű a 2015 air után, első alkalommal (kíváncsiságból) 8k videó nézése youtubon megakasztotta, aztán iMovie szinte megfagyott, aztán dji osmo pocketet nem ismerte fel külső meghajtóként ez gondolom hasonló probléma mint Csabánál. De ezek még oké mivel folyamatosan megy a szinkron az iclouddal (nem, nem oké ennyiért) . Viszont !!! és ami nagyon nagy csalódás nekem az aksi idő. 2015 air még mindig bírta a 6-8 órát, ő most jóindulattal tudta a 10-et. iCloud le / fel töltésen kívül nem terheltem mással csak böngészéssel (ha ez iCloud intenzív szinkronja végeztével megszűnik megírom). Nekem egyébként az 512 tárhelyes air van, lehet ez is számít. és 2 napja használom. Összegezve számomra túlzó ez a teszt és inkább csalódás az új air, főleg annak tükrében amit beharangoztak és hogy én nem egy idei air-el hasonlítottam hanem a 2015 early-hez. Firefox alatt mintha nem lenne net, safari persze hasít. Jó pár applikáció költözés után nem működik vagy nem megfelelően pl ntfs for mac. Ha azt nézzük hogy harmad áron lehet ilyen 2015 air-t kapni alap felhasználásra szerintem az sokkal jobban megéri újként persze ezt kell venni :) Ami még nagyon tetszik az hogy a kijelző mérete maradt de az egész laptop kb másfél centivel keskenyebb. Nekem még a billentyűzet is szokatlan, nekem a 2015-ös billentyűzete jobban tetszik.

  17. XXL Fény Kft.

    XXL Fény Kft.

    Acum 12 Zile

    A HBM és az 5 nm gyártástechnológia miatt lett ilyen nagy ugrás. A GPU-k világában már sokkal korábban felismerték, hogy ha a memóriát a GPU-ba integrálják, akkor a sávszélesség jelentősen növelhető, akár még az órajel csökkentésével is, mivel az adatbusz szélessége akár 4x-es is lehet. Egészen biztos, hogy más gyártók is az integrált HBM felé fognak fordulni consumer CPU vonalon. A szervereknél kicsit más a helyzet.

  18. Péter Major

    Péter Major

    Acum 12 Zile

    Az ARM mobil képességeit senki sem vitatja, de azért annak is van oka, hogy még nem terjed desktopon. Ez nagyrészt azért van mert ahogy növekszik a teljesítmény cél, úgy csökken az x86-os összetett utasításdekóder relatív overheadje a teljes fogyasztáshoz képest. Magyarul az Apple jelenlegi eredménye nagyon jó iparos munka, de megfelel a várakozásoknak, viszont esélyes, hogy ahogy közelednek majd az pl az AMD desktop processzorainak teljesítménye felé, úgy ők is szembesülni fognak számos problémával, amivel most még nem. Ez persze nem jelenti azt, hogy ők maradnak alul, de egyelőre azt nem lehet kimondani, hogy AMD, nVidia és a többiek már le is húzhatják a rolót - náluk is kiváló szakemberek dolgoznak. Arra sokkal több az esély, hogy élénkül a verseny, főleg ha az ár teljesítmény arány is javul Applenél. Mert persze hiába lenne az Apple 3x gyorsabb mindennél, ha neked nincs pénzed rá akkor neked nem létezik. Mint ahogy lehet hogy a Tesla jobb egy Opelnél, de ha neked nem futja Teslara akkor az nem érinti az Opelt egyelőre. Az emulációrol annyit tudok mondani, hogy nekem volt Intel Atom processzoros Android telefonom ami ARM-ot emulált (bizony volt ilyen is már:D), ott sem volt komolyabb gond, bár játékoknál eléggé melegedett. Microsoftnak meg az is gond szerintem, hogy Windowsra nagyon sok az olyan program ami x86-os furcsaságokra épít, például van ilyen library, hogy Micorosft Detours, amivel Windows kernelhívásokat (meg persze mást is) el lehet téríteni úgy hogy a program futás közben beleír gépi kódot saját magába, és ilyent sok program használ, pl DRM stb. Ezeket pl sokkal nehezebb pontosan emulálni.

  19. Bubb Rubb

    Bubb Rubb

    Acum 12 Zile

    Azért az ősz hajú pacák mégsem csak raktáros nem?

  20. Rokkó Vogel

    Rokkó Vogel

    Acum 13 Zile

    3 hónap múlva: Eladó használt MBP 16" i9, 350.000 Ft.

  21. ice age

    ice age

    Acum 13 Zile

    intel még mindig elavult gyártás technologiát használ 14nm ,melegszik is,nem ismeri tsmc 7nm

  22. Tomori Gábor

    Tomori Gábor

    Acum 13 Zile

    Nekem szimpatikus, hogy ezzel az árral elérhetővé válik olyanoknak is, akik szeretnének profi gépen tevékenykedni, de nincs pénzük a másfél millásra. Nem azt mondom, hogy sokaknak van 500ezrük egészben egy laptopra, de egy 500ezres gép törlesztőjét szívesen fizetném, mint egy másfél millás gépét. Az apple mindíg is erős volt üzemidőben. A 18óra filmnézés túlzás, szerintem inkább az a megközelítés a helyes, hogy az ember izmos melót is végezhet rajta legalább 5-6órán át úgy, hogy nem merül le.

  23. Boba0514

    Boba0514

    Acum 13 Zile

    rofilm.info/much/video/k4SYnHt_gp9sr3M Na mondjuk ez elég nagy baj, és pontosan az ilyen dolgok (meg persze a vásárlókhoz való hozzáállás) miatt nem veszek apple terméket, akármilyen szipi-szupi legújabb fejlesztés a piacon...

  24. My little retro computer world

    My little retro computer world

    Acum 13 Zile

    egyreszt lenyugozo, hogy ennyi wattbol ezt letrehoztak, de azert ne essunk at mar a lo tulso oldalara... az apple lecsapott a tmsc 5nm gyartastechnologajara, sokmindent ennek koszonhet. az intel 6(!) eves 14nm gyartastechnologan gyart. az amd jelenleg 7nmen (jovore jonnek az 5nm procik). az intel jelenlegi legnagyobb problemaja a gyartastechnologa maga, nem az x86 architektura. egy hat eves gyartastechnologaval a budos eletben nem lesz senki versenykepes. a jelenlegi apple m1 ezen a gyartastechnologian (5nm), cinebench r23ban: * kb egy 3-4 eves hatmagos desktop proci szintjet hozza, ami termeszetesen sokkal tobbet fogyaszt (65-95w tdp) * nemileg elmarad (7508 vs 8565) egy vmivel tobbet fogyaszto (10w vs 15w) nyolcmagos modern pc processzortol (amd 4750u), de ez sem a legfrissebb ryzen 5000 mag, hanem a ryzen 3000 * sokkal lassabb, mint a jelenlegi sokmagos (16-32-64) x86 processzorok hamarosan jonnek az 5nmen gyartott amd 5000es mobil procik, akkor lehet majd megtudni, hogy pontosan hol is tart az apple. nagyjabol ott, ahol a legfejlettebb x86 magok. de ez a dinoszaurusz, meg mittomen mi... marketing.

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 13 Zile

      Jogos, de én nem is tagadtam ezeket a számokat!

    • My little retro computer world

      My little retro computer world

      Acum 13 Zile

      @Magyarósi Csaba jelenleg hasonlo tdp osztalyban (10-20w) kb ugyanazt tudjak az arm es a x86 procik, illetve a felepitesebol fakadoan az egyik lefele (arm), a masik meg felfele skalazodik jobban teljesitmenyben. az arkepzes erosen az apple sara, fogsz te meg apple fele armot dragan venni :) az apple csak azert olcsosit, hogy tobb profitja legyen belole, nem azert, hogy a user jol jarjon, probalnak mindent hazon belul megoldani. ez az apple cpu remek lesz arra, amire jelenleg hasznaljak, de magasabb teljesitmenynel van meg par dolog, amit meg kell oldaniuk, es ami keszen all a masik oldalon (nem az intelrol beszelek). ami az intelt illeti, evtizedeken keresztul vezettek gyartastechnologiaban, most a tmsc (itt gyartat az apple) es a samsung vette at a stafetat, de ez a jovoben valtozhat meg. onnantol egycsapasra valnak megint versenykepesse ujra az intel procik. nem az architekturan mulik - ami itt az (reszben) az apple sajatja.

    • My little retro computer world

      My little retro computer world

      Acum 13 Zile

      cinebench r23 point : Ryzen TR 3990X, 64 core, 580 watt, 7nm, 2020 75671 Ryzen TR 3990X, 64 core, 280 watt, 7nm, 2020 60162 Ryzen 9 5950X, 16 core, 105 watt, 7nm, 2020 29776 Ryzen 5600X, 6 core, 65 watt, 7nm, 2020 11559 Ryzen 7 4800U, 8 core, 15 watt, 7nm, 2020 9674 Apple M1, 8 core, 10 watt, 5nm, 2020 7508 cinebench r23 point/watt: Ryzen TR 3990X, 64 core, 580 watt, 7nm, 2020 130,4672414 Ryzen TR 3990X, 64 core, 280 watt, 7nm, 2020 214,8642857 Ryzen 9 5950X, 16 core, 105 watt, 7nm, 2020 283,5809524 Ryzen 5600X, 6 core, 65 watt, 7nm, 2020 177,8307692 Ryzen 7 4800U, 8 core, 15 watt, 7nm, 2020 644,9333333 Apple M1, 8 core, 10 watt, 5nm, 2020 750,8

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 13 Zile

      de tudod: a vásárló szempontjából ez kit érdekel? Lassabb, többet fogyaszt és drága. Senkit sem érdekel, hogy melyik alosztály hibája ez.

  25. Bjorn Trollowsky

    Bjorn Trollowsky

    Acum 13 Zile

    Az elmúlt 5 évben az Apple egy rakás pénzt lecserélt technológiai előnyre miközben az Intel lecserélte technológiai előnyét egy rakás pénzre :)

  26. István Demecs

    István Demecs

    Acum 13 Zile

    Ezt csak úgy itt hagyom. :-) browser.geekbench.com/v5/cpu/singlecore

  27. Tamás Szekeres

    Tamás Szekeres

    Acum 13 Zile

    Olyannyira jól sikerült hogy teljesen haszbalhatatlan lett programozásra mert a dockeres virtualizáció kb kuka benne de ha még össze is hozzák rohadt lassú lesz és arm miatt használhatatlan. Persze a celkozonsegnek netezni és facebookozni jó de produktív munkára inkább valami ertelmeset vegyen az ember.

    • Tamás Szekeres

      Tamás Szekeres

      Acum 13 Zile

      @Magyarósi Csaba Igazad van akkor célközönséget bővítsük a zenevágásra és vidovágásra és mellé vékony gépre vágyók kategóriájára ettől függetlenül a fenti állításom tökre igaz... Konkrétan nem 1 cégről tudok aki nem meri berendelni nagy tételben az új alma gépeket mert az m1 poci virtualizáció terén dockerbe és társaiba egyszerűen csapnivaló .... és arm miatt egyszerűen sose lesz jó. Míg a tényleges production szerverek x86 ok.

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 13 Zile

      Eddig csak annyi derült ki, hogy 3D-re, zeneszerkesztésre, videóvágásra jobb, mint bármi a kategóriában, de persze alkalmatlan a munkára.

  28. Simius Deluxe Apartman - Villasimius Sardinia

    Simius Deluxe Apartman - Villasimius Sardinia

    Acum 14 Zile

    elég a 8gb ram vagy erdemes 16gb valasztani ?????

  29. Dancsok Zoltán

    Dancsok Zoltán

    Acum 14 Zile

    Engem főleg az érdekelne (de nagyon!), hogy oké a render idő meg minden vicek-vacak az engem nem érdekel, az viszont annál inkább, hogy neonomád módon használva (net,mail,youtube,doksi szerkesztés stb... tehát földi halandó módon) mennyi az akku idő??? Mert ha tényleg tud 18-20 órát..... hááát a irány az istyle de komolyan :)

  30. Peter Csanadi

    Peter Csanadi

    Acum 14 Zile

    ezek a teszt eredmények elégé gyenguszok. ryzen 4900h reggelire eszi meg őket.

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 14 Zile

      Jaj. Egy 35 wattos procit hasonlítasz egy 10 wattoshoz. Itt az egész laptop nem fogyaszt 20-at.

  31. alakeli

    alakeli

    Acum 14 Zile

    A nagyobb 16-os McBook pro gép akksija sokkal öregebb.

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 14 Zile

      Nem. Lényegtelen szempont, amit felvetettél. Teljesen lényegtelen.

  32. hungariansubzero

    hungariansubzero

    Acum 14 Zile

    Úgy járt az AMD és az Intel ezzel a M1-el, mint a Nikon és a Canon a Sony alpha7-tel... megérdemlik.

  33. Mandro Expa

    Mandro Expa

    Acum 14 Zile

    Már futnak a Windows alapú alkalmazások M1 processzoron appleinsider.com/articles/20/11/19/codeweavers-gets-windows-apps-running-on-apple-silicon#P1Xs

    • Attila Kiss

      Attila Kiss

      Acum 14 Zile

      10fps-el fut a TF2 :) minimum grafikaval :) Csoda!

  34. Dániel Szente

    Dániel Szente

    Acum 14 Zile

    16os macbook tulajok kezeket fel aki most nagyon szomorú

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 14 Zile

      Kicsit. Inkább örülök, de egy kicsit azért bánt is persze.

  35. Dávid Tar

    Dávid Tar

    Acum 14 Zile

    Szegény Intel az AMD és az Apple is oda veri🙄😂

  36. lelleszakacs

    lelleszakacs

    Acum 14 Zile

    Szia!! 256gb elég a Macbookba? Mármint máshogy van, mint egy Windowsos gép?

  37. danksonn

    danksonn

    Acum 14 Zile

    Még egy 2 ilyen videó és az életbe nem veszek applet :D Nem kezeli a régi adatokat? Na LOL.

    • Levente Krisztián Büte

      Levente Krisztián Büte

      Acum 11 Zile

      Még nem sikerült megírni a drivert minden eszközhöz, ez nem azt jelenti, hogy nem is fogja tudni kezelni. Elég a kext modult átírni ARM-ra valószínűleg, de most hány eszközt kell a LaCie-nek kompatibilissá tenni? Az nem két perc.

  38. István Szécsényi

    István Szécsényi

    Acum 14 Zile

    A cinebench R23 már támogatja az M1-et. "Cinebench R23 now supports Apple’s M1-powered computing systems" szóval az eredmények már a valós sebességet mutatták.

  39. Bánáti János

    Bánáti János

    Acum 14 Zile

    Na Linus már szét is szedte a minit: rofilm.info/much/video/qGapc5B0qKOolXc

    • Bánáti János

      Bánáti János

      Acum 14 Zile

      Röhej a Mini TÖK ÜRES belül, bőven lenne benne hely egy 2,5-ös vinyónak de még SATA sincs benne szóval minek... az alaplap a pici mininek is a fele... :-)

  40. Álmos Phraner

    Álmos Phraner

    Acum 14 Zile

    Hat ezek eleg meggyozo eredmenyek

  41. Watch Nomad

    Watch Nomad

    Acum 14 Zile

    Hát nemtom. Annyira ne szaladjunk előre. 20 éve csak apple-t használok, de most először fogok windows gépet venni. M1 proci marha jó meg minden, de nem támogatja bootcamp-et ami lehetetlenné teszi a munkát 2 opprendszer alatt (fejlesztés). A gamer-ek is mind ki fognak hullani az Apple-től ugyan ez miatt. Persze marad majd felhasználó elég, de sokat fog veszíteni is az apple. Koszi a videót egyébként.

  42. Mark Zamecsnik

    Mark Zamecsnik

    Acum 14 Zile

    Egész jó és könnyen érthető teszt volt. Láttam, hogy nincs a csatornán Chromebook teszt, nem tudom ez tudás vagy érdeklődés hiány miatt van-e, de szerintem sokan kíváncsiak lennének egy hasonló szintű chromebook tesztre.

  43. AmusementForce

    AmusementForce

    Acum 15 Zile

    A számítógépeket is be fogja lassítani az Apple, hogy vedd meg az újat mostantól mint az iPhone-okat?

    • Wex

      Wex

      Acum 4 Zile

      Ez nem igaz. A média így próbálta beállítani, viszont ennél sokkal másról van szó... Az iPhone-ok sebessége csak és kizárólag abban az esetben van visszafogva, ha az akkumulátor teljesítménye már komolyan hanyatlik. Az viszont igaz volt, hogy az Apple erről nem értesítette a felhasználóit, és emiatt később bocsánatot kértek. Ebben viszont egyetértek, hogy csúnya ötlet volt megpróbálni nem közölni az emberekkel hogy ez a "feature" be lett vezetve.

    • Adam Bacskai

      Adam Bacskai

      Acum 14 Zile

      Nem is értem honnan jön ez a dolog (talán mikor volt az aksis gebasz és akkor vissza vettek x %-ot??) 😮 7-es iPhone-om van ugyan az a sebessége amióta megvan pedig nyár óta developer bétázok is. Előtte egy 2016SE volt (és néha használom is még) az most kezdi éreztetni, hogy nem most jött ki (egyébként az is kapja még a frissítéseket), de az is leginkább az olyan appok kapcsán amihez az almás cégnek nem sok köze van. Direkt lassításról nem beszélnék, inkább mondanám azt, hogy az idő előrehaladtával az erőforrás igények változnak ahogy a technológia is fejlődik. (Most nem megyek bele abba hogyha x telefon tud valamit és x+1 év telefon papíron ugyan azt tudja akkor nem biztos hogy hozzá sem nyúltak és csak a pénzlehúzásra mennek)

  44. Boba0514

    Boba0514

    Acum 15 Zile

    Be kell vallanom, most tényleg irigykedek. Szerencsére asztali gépet használok, így nem fogok egyhamar laptopot beszerezni, és addigra már más gyártók meg oprendszerek is elérhetőek lesznek remélem.

  45. Boba0514

    Boba0514

    Acum 15 Zile

    Apple fejlesztés ez a külső merevlemez cuccos, hogy feleslegesen bonyolítják?

    • Boba0514

      Boba0514

      Acum 11 Zile

      @Levente Krisztián Büte Ez egyértelmű, a kérdés inkább az, hogy ehhez miért kell egyáltalán driver nekik, amikor pl. sambával tök egyszerűen meg lehet megcsinálni, és operációs rendszertől függetlenül működik...

    • Levente Krisztián Büte

      Levente Krisztián Büte

      Acum 11 Zile

      Nem, valószínűleg a gyártó nem készült még el a driverekkel.

  46. Maxi Gabriel

    Maxi Gabriel

    Acum 15 Zile

    szuper teszt!👍🙏

  47. Tarnay Csaba Ádám

    Tarnay Csaba Ádám

    Acum 15 Zile

    16:05 Csaba nem hisz saját magának :D

  48. Xeno Morph

    Xeno Morph

    Acum 15 Zile

    Bitang jó processzort hoztak össze. Jobs halála óta az egyetlen igazán merész és jó újítás az ARM-re való váltás. Az előző videó alapján egyedül a játéktesttett hiányolom, mert abban erősen kiemelted a szaggatást.

    • Gyula Acs

      Gyula Acs

      Acum 14 Zile

      @johny H ahhoz tv is kell az meg felár főleg amilyen tv kell az új konzolokkal 🤔😄

    • johny H

      johny H

      Acum 15 Zile

      @Gyula Acs vagy veszel egy konzult felaron

    • Gyula Acs

      Gyula Acs

      Acum 15 Zile

      Volt teszt igaz csak benchmark,de ott látszott hogy a felét hozza mint a 16os pro szóval azon van mit fejleszteni kb 5-6éves a lemaradás. De ha játékra kell a MacBook akkor a 3x drágább gépet kell megvenni és igazából akkor sem lesz egy gamer gép.

  49. THE DANI

    THE DANI

    Acum 15 Zile

    Mikor lesz melyik iPhone -t éri meg 2020/2021-Ben ?

  50. Varga Peter

    Varga Peter

    Acum 15 Zile

    A Ming Chi Kuo-k Ming Chi Kou-ja megjósolta már évekkel ezelőtt! Jó kis videó Csaba!

  51. Balazs Bodo

    Balazs Bodo

    Acum 15 Zile

    Sziasztok! Jól gondolom, hogy az M1-es MacMininél hasonlóra lehet számítani mint az M1 Macbook Pronál? Vagy akár még egy kicsit többre is?

  52. rolandi350

    rolandi350

    Acum 15 Zile

    Ez nagyon durva. 2-3 év múlva hatalmas felfordulás lesz a piacon. Ez beindítja majd a többieket is. Ezen az Intel is el fog gondolkozni, hogy tegyen valamit, beindul a verseny és az nekünk jó! :) Van mit nézni ebben az évtizedben. Az elektromobilitás az űrverseny és ehhez hozzájön a processzor is. Készítem a popcornt :D

  53. Loránd Szabó

    Loránd Szabó

    Acum 15 Zile

    Hello az új gépeken elfutnak az ios alkalmazások és a játékok pl Call of duty ? Úgy tudom hogy igen de nem vagyok benne biztos .

    • Pa Lee

      Pa Lee

      Acum 14 Zile

      Ha Windows-t teszel rá szerintem esélyes.

  54. Typhoon Black

    Typhoon Black

    Acum 15 Zile

    Azért azt szívből remélem, hogy amikor a többi gyártó az applés után veti magát, akkor árazásban szolidabban adják majd elő, mert az, hogy +8GB memória, +80.000Ft-ba kerül, ez egy vicc.

    • Levente Krisztián Büte

      Levente Krisztián Büte

      Acum 11 Zile

      A helyzet nem annyira egyszerű. Itt nem egy polcról levehető memória modulról van szó egy másik gyártótól amit csak rá kell forrasztani az alaplapra. Nekik ezt bele kell tenni magába a csipbe, ami elég drága gyártási technológiát igényel.

  55. Gábor Király

    Gábor Király

    Acum 15 Zile

    Eddig nem vásároltam apple terméket, de most valószínűleg a következő laptop ez lesz.

  56. Bandita Mass

    Bandita Mass

    Acum 15 Zile

    De jó,hogy nem rég vettem macbook airt🤯

  57. György Kövesdi

    György Kövesdi

    Acum 15 Zile

    Amiről viszont senki sem beszél, hogy az M1-es macbook-ok nem támogatják az eGPU-t. Tehát ha hazaérsz melóból és játszanál kicsit valami combosabb játékkal akkor felejtős (vagy rakhatsz össze egy asztali gépet). A Windows 10-ről nem is beszélve (játékhoz), bár azt még talán megoldják előbb-utóbb (létezik ARM-re is windows).

    • bmakszim

      bmakszim

      Acum 15 Zile

      Milyen combosabb játék érhető el macOS-en? Még az új generációs konzolok is olcsóbbak, mint egy eGPU-t összerakni. Játékra semmi értelme.

  58. Ferenc Cserepkei

    Ferenc Cserepkei

    Acum 15 Zile

    Csaba 1 éve kapható a microsoft surface pro x, microsoft SQ1 processzorral, hasonlóan ARM alapú saját dizájn. Az intel 4 éve szerencsétlenkedik, ezt 2000ben is eljátszotta az ipar most köszöni már csak röhög rajta. Satya Nadella tanulhatna marketinget az appletől az biztos.

    • Ferenc Cserepkei

      Ferenc Cserepkei

      Acum 15 Zile

      @Attila Gyurman Egyfeflől csak ugye a tablet-notebook hibridjükre hozták ki. Hibrid - igazából csak akkor notebook, ha type covert veszel hozzá. A Visszamenőleges kompatibilitás csak 1 tiszteletkör, nem is akarták pöpecre megcsinálni. Nézd csak meg az összes többi terméküket, pl surface studio - menekülnek mindentől ami windows és x86. Csak arra a user base nincs kiokosítva hogy mért kéne a windowst kukázni és nincsenek új mézesmadzag appok. Ezt a surface computingot 2007 óta tólják csak elfeledték elmondani a publikumnak hogy ez mért szárazabb, jobb meg biztonságosabb érzés.

    • Attila Gyurman

      Attila Gyurman

      Acum 15 Zile

      És mit tudott kihozni a MS az SQ1-ból? Hát nem sok jót. Lassabb, csak 32 bites x86-ot tud emulálni (egyelőre), azt is csak hellyel közzel. Ehhez képest az apple jelenleg úgy tűnik hogy nagyon jól megoldja az átállást. rofilm.info/much/video/onewn4l2laR7onM

  59. 75 Tirisztor

    75 Tirisztor

    Acum 15 Zile

    Azért az ne felejtsük el, hogy az Apple saját operációs rendszeréhez lett fejlesztve. Ebben jó nagyon az Apple. Az optimalizálásban.

  60. Máté Kasza

    Máté Kasza

    Acum 15 Zile

    az új m1 es MacBook próba elég a 8 gb ram vagy kell a 16 video vágásra elöre is kösz a válaszodat

    • SireLancelot

      SireLancelot

      Acum 18 ore

      Na, ezt szertném én is tudni...

  61. bogdán Lali

    bogdán Lali

    Acum 15 Zile

    Elképesztő

  62. KRANTZ'S VLOG

    KRANTZ'S VLOG

    Acum 15 Zile

    Ahha értem, vettem egy 2018-as Macbook Airt használtan jó aksival, aztán azt hittem csak nekem eszi, ennyire az aksit a FinalCut... tényleg megéri váltani

  63. Janos Turk

    Janos Turk

    Acum 15 Zile

    Csaba szerintem gondolkozz el rajta hogy a felhőbe tárolod a videóid az otthoni NAS drive helyett. Nekem is volt egy RAID5 konfugurált itthoni NAS 6TB vinyóval. Aztán mikor megmakkant az egyik vinyó kiszámoltam, hogy a csere vinyó árából a Google One drive 4 évig ki van fizetve. Hozzáférés is konnyebb. A villanyórát se tekeri. Nem bántam meg a váltást.

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 15 Zile

      Sajnos nincs az a sávszélesség, amivel rendesen lehetne felhőből 4K-ban vágni.

  64. Csekei Boldizsár

    Csekei Boldizsár

    Acum 15 Zile

    Van az Air-ben is hűtés, csak passzív, ventillátor nincs.

    • Csekei Boldizsár

      Csekei Boldizsár

      Acum 14 Zile

      @Pa Lee igen, a zajt mérte, de a Macbooc Airnek nem lehetett hangja, mert nincs benne ventillátor, legfeljebb a másik két gép hangját lehet hallani. Ha nem hiszed el, olvasd el itt:www.theverge.com/2020/11/10/21559228/apple-new-macbook-air-pro-difference-arm-m1-fan-thermal-performance

    • Pa Lee

      Pa Lee

      Acum 14 Zile

      @Csekei Boldizsár Zajt merte mind a 3 gépnél.

    • Csekei Boldizsár

      Csekei Boldizsár

      Acum 14 Zile

      @Pa Lee azt mutatta, hogy nincs

    • Pa Lee

      Pa Lee

      Acum 14 Zile

      @Csekei Boldizsár ez az. Akkor minek merte ? Csak a venti ad hangot. 🤦🏼🤷

    • Csekei Boldizsár

      Csekei Boldizsár

      Acum 14 Zile

      @Pa Lee annak nem volt hangja

  65. Zozz

    Zozz

    Acum 15 Zile

    Őszinte leszek, én amióta Steve bácsi meghalt kifejezetten utálom az Apple-t. Tegnap néztem meg az előző videód a témában és még nevettem is rajta, hogy mekkora kamu. MOST viszont az akkus résznél konkrétan kiugrottam a székből és lehajoltam az államért. Ez brutális. Nem tudom milyen technikával érték ezt el, de utána fogok nézni. Nem hittem, hogy ezt fogom mondani (úgy egyáltalán valaha, de a Macbookok kapcsán meg aztán pláne), de ekkora változást átlag emberek számára elérhető IT hardver területen nagyon rég láttam. És borzasztóan örülök neki. :)

    • Youtubermusic

      Youtubermusic

      Acum 14 Zile

      Ahogy tudom a chip nanométer technikája sokat dob ezen.

  66. Zoltán Pap

    Zoltán Pap

    Acum 15 Zile

    Pixelmator Pro ma ki is jött rá

  67. Norbert Ordódy

    Norbert Ordódy

    Acum 15 Zile

    A x86-os architektúra '78-ban debütált, ami lényegében a 74-ben bemutatott 8 bites 8080 chip 16 bites kiterjesztése. Az ARM se mai gyerek, ők 85-ben indultak, de igazán a Cortex-A sorozat jutott révbe/köztudatba a mobiltelefonok fejlődésével. Az ARM esetében lehetősége van a gyártóknak optimalizálni, kibővíteni az egységet és ebből már sok mobil SoC gyártónak/tervezőnek hosszú éves tapasztalatai vannak, köztük az Apple-nek is. Már évekkel ezelőtt (amikor kiderült, hogy a x86 kicsiben nem ütőképes) felmerült bennem és gondolom sok hardver rajongóban úgyszintén, hogy mit tudna az ARM nagyban. Főleg az utóbbi években az erős magok sokat combosodtak mobil fronton (más gyártóknál is)! Játszottam is a gondolattal, hogy 2 helyett 8 nagyon erős mag (pl a telóm Exynos chipjében is csak 2db Mongoose 4-es van, amik a maximális 2,7GHz-es órajelüket csak pár pillanatig tudják tartani) magasabb órajelen, nagyobb NPU-val, GPU-val és aktív hűtéssel megtámogatva mire lehetne képes? Jó pár éve felröppent, hogy az AMD is bepróbálkozik ezen a pályán, de végül a Ryzen jött el x86 utasításkészlettel. Gondolom a x86-tól nem lesz könnyű egyik napról a másikra elszakadni, de előbb utóbb váltani kell, hiszen a nanométereket sem lehet a végtelenségig csökkenteni és amíg nem jön valami jobb a szilícium helyett, addig csak a felépítés hatékonyságán meg a szoftverek optimalizáltságán lehet csiszolni (ez utóbbi szempontból pont előny az almás cég zártsága). Egy teljesen új felépítés meg nem lesz kompatibilis a korábbival, így a váltás nagyon nehézkes és rizikós, főleg ha már egész iparágak és szoftverhegyek támaszkodnak rá. Az apple sem nulláról indult, az iPhone ezt már lényegében 13 éve megalapozta és kitermeltek a fejlesztői bázist is. A PC viszont ennyire nem rugalmas sajnos, de talán most belekényszerülnek valamibe, feltéve hogy ez tényleg ilyen jó, még az apróbetűs részeknél is azaz labdába rúg minden területen. Említendő, hogy az Intelnek további nyűg, hogy saját gyárai vannak és rengeteget kell költeni kutatás/fejlesztésre emiatt is. AMD sem hiába adte el a saját üzemeit...most ez is beigazolódni látszik. Dehát alma barátunk is más gyártástechnológiájára és architektúra alapjaira építkezik, persze-persze saját optimalizálással, szoftverekkel és tapasztalattal, így jut nekik is érdem ezt nem is vitatnám. Továbbá díjazom, hogy ezt meglépték, nagyon jó az ötlet és régóta kíváncsi voltam, hogy mit lehet ebből az irányból kihozni. A videó nem lett rossz, tényleg sok szempontból ígéretes ez az irány, de egy kicsit túlreagáltnak éreztem, igaz én nem vagyok valami nagy apple fan...számomra nagyon visszataszító ez a cég, még akkor is, ha van egy-két valódi érdemük is.

  68. Árpád Petres

    Árpád Petres

    Acum 15 Zile

    2020 eléggé meg lett koronázva, nehéz pozitívan értelmezni a kettőt együtt... Köszönöm a sok hasznos infót. Eléggé bosszúsan konstatáltam, hogy egyes üzletekben a MBP 16 ára többnyire visszakúszott a korábbi szintre, annak ellenére hogy kijöttek az új modelek.

  69. Péter Kovács

    Péter Kovács

    Acum 15 Zile

    A memória hogyan fogy? Mert 8 GB már sokmindenhez karcsú volt már szinte csak a rendszerhez és a böngészgetéshez, mi a helyzet az M1 + Big Sur esetén?

    • kolcsara

      kolcsara

      Acum 10 Zile

      Ez érdekelne engem is

  70. STIKLI

    STIKLI

    Acum 15 Zile

    Sziasztok! Csaba, billentyűzettel kapcsolatban tudsz valami infót adni? Elméleti síkon ez már nem az a klasszikus elromló pillangó billentyűzet, de túl sokat nem találok róla a “Magic Keyboard” megnevezésen kívül..

    • Attila Gyurman

      Attila Gyurman

      Acum 15 Zile

      Már az előző MacBook-okban sem az volt, ezekben meg nem változott...

  71. Bálint Botló

    Bálint Botló

    Acum 15 Zile

    A fejlesztési irány és az újfajta hozzáállás az architektúrához szerintem jó. Azt, hogy a tesztbe hány oldalról lehetne belekötni - főleg a 16pro "elavulása" miatt - inkább nem részletezem, többen megtették már előttem is. Ettől függetlenül tényleg jónak tűnik, amit az Apple összedobott. A kérdés nekem itt is az, hogy mennyire lesz időtálló a technika, mert arról persze még semmit nem tudunk :) Másrészről viszont továbbra sem igazán látom, hogy milyen átlag felhasználás ér meg egy félmilliós laptopot, de tudom, nem én és az én pénztárcám határozzuk meg a piacot.

    • Károly Szekeres

      Károly Szekeres

      Acum 15 Zile

      @Attila Kiss Sokmindent lehet mondani az Apple-re, de a terméktámogatásukra szerintem nem lehet panasz. Anno a Sony Xperia Arc telefonomat megkaptam Gingerbread-del, egy év múlva az ICS első verzióját még kiadta rá a Sony azután közölték hogy ez az utolsó frissítés - kb ahogy írtad. A 2015-ben vásárolt iPhone 6S Plus-ra ezzel szemben felmegy az idén kijött iOS14 és használható is marad. A 2013-as MacBook Air-re is ráment simán a pár napja megjelent MacOS 11. Attól pont nem félnék egy pillanatig sem hogy 1 évnyi support lesz csak....

    • Attila Kiss

      Attila Kiss

      Acum 15 Zile

      1 evig biztos kap supportot..mint a telefonok. Aztan a 2. gen megjelenesevel elfelejtodik.

  72. Té Zé

    Té Zé

    Acum 15 Zile

    Csaba! Csak nálam nincs a megszokott 4K,vagy...?

    • Té Zé

      Té Zé

      Acum 15 Zile

      @Magyarósi Csaba Köszönöm válaszod! :) Csodás napszakot neked és családodnak! :) Minden elképzelhető szépet nektek! :) Üdv...

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 15 Zile

      ROfilm adta, a ROfilm elvette. Nem rakja ki egy hete 4K-ban a vidiket.

  73. Alexander Kovacs

    Alexander Kovacs

    Acum 15 Zile

    Teljesitmenybe mindig le vannak maradva az azonos aru mas notebookhoz kepest . Masik dolog alacsony kategorias olcsobb gepek kozt elso probalkozas ? :D 1500E miota lacsony kategoria ? :D

  74. Atomkukac1

    Atomkukac1

    Acum 15 Zile

    Call of Duty fut rajta rendesen? Nem. Akkor kuka.

  75. Gojdar Tamas

    Gojdar Tamas

    Acum 15 Zile

    “Sajnos” odabasztak☝🏼😁

  76. Bercel Kovalik-Deák

    Bercel Kovalik-Deák

    Acum 15 Zile

    Na szuper, most csökkent le a felére a 2020-as Macbook Air-em értéke:)

  77. wetrzwqgrh

    wetrzwqgrh

    Acum 15 Zile

    Már jó ideje mondogattam, hogy jönni fog az ARM Apple cpu desktop szegmensbe is. És tessék. Már az iPad-ek esetében is látni lehetett, hogy brutális erő van bennük. Jóság lesz itt. :)

  78. tghwinner1995

    tghwinner1995

    Acum 15 Zile

    Nem kell elfelejteni azt sem, hogy az Intelt már az AMD is veri. Úgyhogy nem csodálom, hogy a zárt ökoszisztéma miatt az Apple jobbat tudott letenni a saját processzorával, mint az Intelével.

  79. Bg Wordneemig

    Bg Wordneemig

    Acum 15 Zile

    Szia! Csaba! Megtudnád oldani hogy egy új Zen3 processzoros AmD laptoppal hasonlítod össze? Kivancsi lennèk mi a szitu renderelèskor!

    • Attila Illes

      Attila Illes

      Acum 12 Zile

      @Attila Gyurman Ez nem igaz! Már a Zen 2 is félelmetesen jó watt par telejeítményt mutatott! www.techspot.com/review/2096-amd-ryzen-4800u/

    • Ádám Körmendi

      Ádám Körmendi

      Acum 15 Zile

      Szerintem bajosan tudná megoldani, mert Zen3-as laptop még nincs...

    • Attila Gyurman

      Attila Gyurman

      Acum 15 Zile

      Merülne mint a barom :D:D

  80. Breathon

    Breathon

    Acum 15 Zile

    Laptop vásárlás elōtt állok.Mindenképp egy macbook air-t szeretnék.Teljesen átlagos felhasználásra használnám,egyetemi online órák,e-mail,kurzusok tárolása,tanulás,zene,netflix stb. Ami jelenleg kapható és megtudnám fizetni az az i3 as 256gb ssds macbook air.Szerintetek vegyem azt,vagy érdemes várni erre míg elérhetō lesz a boltba ,vagy ezzel az elsō “beta verzióval” nem lehet tervezni hosszútávra (még)?.Ha jol láttam kb. ugyanolyan árban vannak,csak jelenleg még nem kapható olyan boltokban ahol alkalmam lenne megvenni.

  81. mtys klm

    mtys klm

    Acum 15 Zile

    Csaba, a Photoshop fut rajta???? 🤔

  82. Dániel Nagy

    Dániel Nagy

    Acum 15 Zile

    Megint világelső az alma! rofilm.info/much/video/pH3PeXyEoJSLsZk Ja, nem...

  83. Gergő Szota

    Gergő Szota

    Acum 15 Zile

    Ezazzz tudtam. Tudtam hogy megéri várni Yeyeee

  84. Zuluzoli

    Zuluzoli

    Acum 15 Zile

    Ennyi pénzért SOKKAL erősebb configot lehet kihozni ami nem Apple... Dedikált videókarit is lehet hozzá kapni ennyi pénzért már...

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 15 Zile

      Ez a lemez kb. 15 éve járt le.

  85. Márk Lekrinszki

    Márk Lekrinszki

    Acum 15 Zile

    Szkeptikus vagyok a tesztel kapcsolatban. Szerintem full por lehetett a MacBook pro és azért nem bírta hűteni a processzort. A renderelésnél pedig az akkuk összevetése is fura. Két tök új “formázatlan” aksit összehasonlítani egy éves használt aksival.

    • Magyarósi Csaba

      Magyarósi Csaba

      Acum 15 Zile

      Pedig tök felesleges a szkepticizmusod és szakmailag is megalapozatlan.

  86. István Veres

    István Veres

    Acum 15 Zile

    Sziasztok! Tudja valaki, hogy az SSD bővíthető e később, vagy az is integrált? Air vásárlásán gondolkodom. A 16 Gb ram az tuti. De, a tárhely későbbi bővítésén vacillálok.

  87. Orlock Admiral

    Orlock Admiral

    Acum 15 Zile

    Külső merevlemezre driver agyrém. Használj egy NAS-t és ne almás cuccokat. Az sokkal egyszerűbb. Mondjuk egy Asustor-t pl. Nekem is az van. A tesóm is ezért dobta ki az iPod-ját. Drága rakat szar.

  88. Attila Bagota

    Attila Bagota

    Acum 15 Zile

    Amúgy ezen én is filóztam, hogy már olyan erősek ezek a mobil chipek, hogy simán lehetne asztali gépbe is rakni őket, mikor FHD és 4K-s videókkal és talán játékokkal is boldogulnak??? De ugye nem egészen egyformák ezek a szoftverek (legalábbis ezt mondják a földi halandóknak), de már pl szerverekről hallottam, hogy már ARm chippekkel vannak szerelve és pont a fogyasztás és a melegedés miatt...és most meglépte az Apple...persze azért ez se teljesen mobil CPU, mivel nem ezek a CPU-k vannak a telefonjaikban....deeeee, lehet jövőre már úgy lesz és M2 CPU-k lesznek a telefonjaikban is...na majd kiderül... :-)))

  89. Attila Bagota

    Attila Bagota

    Acum 15 Zile

    Gondolom van az Apple-nek saját terméke is az adattárolásra vagy azzal 100%-ig kompatibilis eszköze, így ahhoz a driver már most elérhető lehet....elméletileg... LaCie és Promise Pegasus32-őt látom az oldalukon erre a célra...nemtudom, hogy a tiéd milyen gyártmány?

  90. Szücs Stewe

    Szücs Stewe

    Acum 15 Zile

    már csak Intel foglalatba, kompatibilis processzor azt game over :)

    • Szücs Stewe

      Szücs Stewe

      Acum 14 Zile

      @Attila Kiss Talán a ryzen procikra gondolsz, a fiam is ilyent használ és dicséri :)

    • Attila Kiss

      Attila Kiss

      Acum 15 Zile

      Ez azmire sem jogi sem realis lehetoseg sincs. Ugyanakkor ez a proci nagysagrendekkel gyengebb az egyebkent is elavult Intelnel, jelenleg az AMD a benchmark minden teren. Notebookban is.

  91. Attila Bagota

    Attila Bagota

    Acum 15 Zile

    a végén az lesz, hogy a cpuba lesz integrálva minden, ami végülis már most valóság, hisz CPU, VGA, RAM benne van, mi kell még???? WIFI+BT, perifériák (monitor+bill+egér), meg egy ház...na meg a táp, ami ugye már külső eleve...így csak egy kissebb nyák kell majd a csatlakozáshoz, azt bekábelezik és a többi hely meg az aksié lesz... :-)

    • Attila Gyurman

      Attila Gyurman

      Acum 15 Zile

      Ez már most is így van :-) A gép 90%-a az akku. Egy iPad-ben pl. egy csík az egész "alaplap"

  92. Az unatkozó ember

    Az unatkozó ember

    Acum 15 Zile

    tényleg senki sehol a világban nem hasonlítja össze 1 PC laptoppal az új mac-et persze ugyan abban az árkategóriában amiben az új gépük van. de tényleg sehol senki! amúgy egész ügyes ugrás. véééégre tényleg a teljesítményt fizeted meg.

    • HofEE52

      HofEE52

      Acum 14 Zile

      Ezt én is szeretném látni

  93. Zoltán Szabó

    Zoltán Szabó

    Acum 15 Zile

    Köszönöm ismét ezt a hasznos videót✌🏻 Az lenne a kérdésem, hogy jól értelmezem, tehát ugyanazokat az Appokat is tudom futtatni mint iPhone/iPad estében? Ha iMovie szeretnék használni vagy játszani szeretnék (pl NFS No Limits, Real Racing 3) akkor azokat ugyanúgy tudja futtatni? Ebben van szerepe a Rosetta 2-nek?

    • Zoltán Szabó

      Zoltán Szabó

      Acum 15 Zile

      @firka08 Kár, sajnálattal olvasom:( Remélem azért nem lesz így, bár ha bele gondolok milyen egy EA 😅

    • firka08

      firka08

      Acum 15 Zile

      @Zoltán Szabó de a nagy fejlesztő cégek már most beállították, h az iOS appek ne fussanak az új MacBookokon, olyan indokkal h azok touchscreenre vannak optimalizálva, meg lássuk be valszeg üzletpolitika is van mögötte.

    • Zoltán Szabó

      Zoltán Szabó

      Acum 15 Zile

      @Gábor Fehér köszönöm a felvilágosítást👏🏻😀

    • Gábor Fehér

      Gábor Fehér

      Acum 15 Zile

      @Zoltán Szabó ha az adott fejlesztő nem állítja be azt az opciót az App Store Connecten (ahol menedzselik az alkalmazásokat), hogy ne legyen elérhető Macen az adott App, akkor bármiféle megkötés nélkül futtat minden iOS és iPadOS appot az összes M1 processzorral rendelkező Mac.

    • Zoltán Szabó

      Zoltán Szabó

      Acum 15 Zile

      @Gábor Fehér köszönöm a választ! Hogy értsem, hogy az általam említett appok natívan futnak? Szóval bármiféle megkötés nélkül?

  94. Orlock Admiral

    Orlock Admiral

    Acum 15 Zile

    Hát Csaba lehet hogy neked mind 1 a memória bővíthetősége de nekem nem. 8 GB memória most ez komoly így 2020-ban ? Én már vagy 2 éve 32-t használok. És pár hónap múlva lesz bővítve 64-re. Hupppsz. Almáék nagyon le vannak maradva.

  95. Szücs Stewe

    Szücs Stewe

    Acum 15 Zile

    ez brutális jó videó lett :)

  96. Ádám Nagy

    Ádám Nagy

    Acum 15 Zile

    Őszintén kíváncsi lennék egy olyan tesztre is, amikor úgy hasonlítjuk össze az Inteles géppel az M1 teljesítményét, hogy közben nem főzzük meg az Intel procit. Tudom, hogy a való életben így használnánk ezeket a gépeket, ezért is hasonlítottad össze őket ilyen módon. Ha azt mondom, hogy az M1-es gép egy izmos sportautó, az Inteles gép pedig egy versenyautó, a sportautó biztosan gyorsabb lesz, ha lehúzom a gyertyapipákat a versenyautó motorjáról, azaz szándékosan visszafogom a teljesítményét.

  97. Attila Bagota

    Attila Bagota

    Acum 15 Zile

    A memória bővítés az ilyen integrált ramos gépekben úgy lehet megoldani, hogy az alaplapon van egy slot és abba lehet belerakni max akkorát, mint amekkora integrálva van...találkoztam már ilyen laptopokkal, igaz, azokban nem a CPU-ba volt integrálva, hanem az alaplapra...így viszont előfordulhat, hogy lassabb lesz a rendszer valamennyire emiatt, így ésszerűbb nagyobb integrált rammal venni a gépet...de ahogy az Apple-t ismerjük, valószínűleg nem lesz lehetőség bővíteni , hanem ha kell több ram, akkor kb 50-100-es felárat fizessen érte a paraszt...

  98. András Gime Gimesi

    András Gime Gimesi

    Acum 15 Zile

    @05:05 :: Jól értem, hogy Mac-en vezérlószoftver (driver) kell egy NAS eléréséhez?!?!?!?!?!?!?!?! :o :o :o

    • Attila Gyurman

      Attila Gyurman

      Acum 15 Zile

      Az nem egy nas, hanem egy thunderbolt csatolós Raid tömb. Ahol igen, a raid kezelése miatt kell szoftver.

  99. Norberto K

    Norberto K

    Acum 15 Zile

    Szia Csaba ! Az új Mac Mini-T is fogod tesztelni?

    • Norberto K

      Norberto K

      Acum 15 Zile

      @Péter Lukács na ezt nem tudtam hogy nincs benne egpu support, bár eddig sem hasznaltam.

    • Péter Lukács

      Péter Lukács

      Acum 15 Zile

      @Norberto K Ha 4K és még ráadásul HEVC is akkor nyugodt szívvel mondanám hogy csapj le rá. Esetleg arról tudj hogy eGPU support nincs, kérdés hogy belekerül-e vagy sem (gyaníthatóan nem fog), lehet a következő generáció már ezt is tudni fogja, de ezek hatalmas nagy kérdőjelek egyelőre.

    • Norberto K

      Norberto K

      Acum 15 Zile

      @Péter Lukács videovagasra hasznalom, 4K-nál már azért vannak kis bajok, és úgy latom grafikus teljesítményben lenne komolyabb elorelepes..:)

    • Péter Lukács

      Péter Lukács

      Acum 15 Zile

      @Norberto K Szerintem azzal még ráérsz egy pár évig, az egyedüli komoly előrelépés talán a kevesebb hőtermelésből fakadó kevesebb ventillátorzaj lenne. Illetve nem mindegy mire szeretnéd használni. Én a te gépeddel kivárnám a második generációt az M-es miniből, vagy ha jó áron el tudod adni a mostanit és úgy rápótolva veszed az újat úgy egész jó üzlet lehet.

    • Norberto K

      Norberto K

      Acum 15 Zile

      @Péter Lukács nekem 2018-as CTO gép van i7-tel és 32gb rammal, arról gondoltam a váltást

  100. Imre Sebok

    Imre Sebok

    Acum 15 Zile

    nekem alienware laptopom van de tuti nem cserelnem le almara.az alma mindig nagyot mond aztan csak nezel mikor laggol jatek kozben.a szervize a legszararabb a vilagon.nezd louis rossmant akkor majd rajosz milyen az igazi alma.a billentyuzete a touchpadja csucsminosegu.az akkumlator idotartalma is tokeletes.

următor